söndag 20 april 2008

Snabbhelg med cykelservice


En helg har svischat förbi igen. Shit, vad tiden går! Jag tycker att det mest är fredagar, så att jag får tänka: Oj, vart tog den veckan vägen? Har oftast inte hunnit med det jag borde, alltså. Inte har det blivit mycket gjort i helgen heller, gällande skolan alltså. Satt för all del med pannan i djupa veck på fredag eftermiddag och betade av några artiklar till. Måste speeda på nu, måste försöka få mera till pappers istället för att bara samla på mig och läsa!


Har ätit gott i helgen. Rökt lax på fredag, och just en sådan bit jag skulle kunna döda för. En mör stjärtbit, lagom saltad, lagom rökt, lagom stor. Det var ett tag sedan.


Vädret har visat sig från sin lite bättre sida, det har varit soligt och varmt. Träffade min söta nästan-släkting som var på besök i stan över en kaffekopp på stan, och diskuterade kommande sommar. Vi kommer nämligen att ha ganska mycket med varandra att göra. Kul, och tur att jag har någon att hålla i handen:)


Hittade en snygg vårjacka på stan igår, och - den var inte svart! Lagom tunn, lagom lång och på alla sätt alldeles lagom att cykla runt i ett vårigt med ibland lite blåsigt Åbo med. Ett riktigt kap.


Och min cykel har fått första hjälpen! Kedjan sitter spänt och ska nog inte hoppa av mera, och nu har jag till och med växlar! Ett besök till en närliggande Shell och lite shopping från verktygshyllan resulterade i ett par nya grunkor i min verktygslåda och en fungerande hoj. Jag tog en premiärtur till gymmet i kvällssolen och hej vad det gick undan!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar