måndag 28 april 2008

Det gör ont i min hjärna. Aj.

Så här skulle jag inte orka hålla på länge, kan jag meddela. De senaste veckorna har varit ett enda spingande, stressande och för mycket att hinna med på för kort tid. Idag var nog en av de värsta dagarna, känns det som, även om det har varit ganska många dagar som har stridit om förstaplatsen på Majas stress-topp-tio.

Jag kan oskoja berätta att måndagen den 28 april var så fullklottrad den bara kan bli i kalendern. Tur att det inte fanns mera plats att skriva, för i så fall hade jag säkert varit tvungen att klämma in något mera.

Hann plugga något kapitel innan skolan, och dessutom cykla en snabbrunda via Studentbystiftelsen och fixa lite papper innan sommaren. Via skolan, föreläsning, kasta in lunch, hämta test och material inför morgondagens terapi, föreläsning igen. Och vad händer? Vi får en gruppuppgift som ska vara inne på måndag, och det meddelas idag. Tack som satan! Vi har redan så fullspäckat att man kan gråta när man tänker på det! Och jag som tänkte försöka hinna upp till Pampas över Wappen. Säg, hur ska det gå till när vi förväntas sitta och grupparbeta.

Jag blev så arg så jag övervägde att stiga upp och gå ut ur klassrummet med ett tydligt lyftat långfinger och en öppen uppmaning till Åbo Akademi att kyssa sig i röven. Jag valde att istället skriva in deadlinedatumet med mycket kraftig stil i kalendern, perkele. Jotack, jag kan utföra de arbeten och uppgifter som ska utföras - men hur gör man när man inte har tid?

På en 20-minuters paus hann jag cykla in till centrum på ett ärende, och tillbaka till skolan bara typ en minut försenad. Det var det närmaste punktlighet jag kunde komma med den tidspress denna dag krävde. Satt sedan i skolan till tjugo över fem och trummade nervöst på bordet tills förläsningen var slut. Allt jag tänkte på var att jag ville att tiden skulle gå så jag slapp hem för att plugga.

Har pluggat hela kvällen, med undantag för en mycket välgörande pauslöprunda. Utan den hade nog min hjärna satt på locket och vägrat ta emot mera information. Imorgon tiiidig väckning, cykla iväg på terapi, sedan tent, och så ska vi försöka få ihoptotat det där grupparbetet efteråt. Det kommer att bli hafsigt, dåligt och ihopklottrat, men jag bryr mig ungefär INTE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar