torsdag 17 april 2008

Plockar poäng

Det har varit en lugn eftermiddag och kväll i Hallis, kan jag meddela. Jag har roat mig med att stillsamt plocka några husmorspoäng, titta på tv, cykla till gymmet och sedan prassla lite med mina LKG-artiklar. Var tvungen att öppna fönstret i flera omgångar i eftermiddag, eftersom solen ligger på ganska ordentligt på den här sidan byggnaden och får det att bli riktigt kvavt här.

Husmorspoängen jag kammade hem skedde i grenarna dammsugning, tvätt och toalettstädning. Nej, jag är inte alls så präktig som det låter, jag låtsas bara! Dammsugningen skedde ganska slarvigt och dessutom med en dammsugare som är klen från första början, och nu dessutom har en proppfull påse. Tvättandet gick snabbt och smärtfritt, en jättehög kläder på 42-minutersprogrammet. Toalettstädningen kan knappast klassas som sådan, eftersom jag bara for över muggen som hastigast. Jag råkar nämligen bo med två brunetter som fäller hår värre än labradorer! Vitt kakel och svart hår är ingen bra kombination.

Imorgon - kan ni gissa? Jepp, tidig väckning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar