tisdag 22 april 2008

Mina flickor

Satt just på långkaffe med mina superbästaste samboflickor i köket. Pratade ditt och datt, skrattade så att vi blev alldeles svettiga (i alla fall jag) och funderade på olika saker.

Då slog det mig. Jag kommer att sakna dem så mycket!:( Visst är Åbo en dyngstad, visst vantrivs jag här emellanåt, visst önskar jag mig bort härifrån ibland. Och vi visste ju från första början att vi inte kommer att bo tillsammans resten av livet, och vi har alla sett fram emot att kanske hitta något eget i något skede.

Men mina flickor! Vi synkkar så bra, vi har det så trevligt tillsammans, och de är så viktiga för mig. Det har varit så roligt att bo tillsammans med er, jag skulle inte ha velat byta ut er mot några andra att bo med. Vi har grymtat "moron" respektive "huomenta" åt varandra i svinottan när alla är på väg till skolan. Vi har väst "gonatt" och "öitä" åt varandra innan vi har gått och lagt oss. Vi har varit nästan helt tysta vissa dagar, bara för att ingen är på socialt humör. Inte ett ont ord, inte en sammandrabbning på två år.

Jag kommer att sakna er, bästa flickorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar