onsdag 16 april 2008

Fyra timmar på stan


Vilken lång dag igen! Vaknade i skriande gryning (jo, på riktigt), snoozade ett par gånger för mycket men jobbade in förseningen genom att bläddra igenom HBL i racerfart medan jag vippade in hett te. Hann i god tid via skolan för att hämta terapimaterial och testblanketter och annat nödvändigt krafs innan självaste terapin, fast det var så tidigt.


Som sagt hade jag en fyratimmars lucka mellan morgonterapi och eftermiddagsföreläsning. Eftersom jag nu hade tid och möjlighet tog jag en snabb vända via ett par butiker, och tyvärr fastnade alltför mycket i händerna. Jag som vanligtvis inte hittar någonting och egentligen hatar att prova kläder!


Exempelvis har jag sedan länge konstaterat att jag har för mycket svart i garderoben om man betänker att det ska vara vårkläder nu. Vår innebär ljusa, luftiga färger och material, och jag borde satsa på något sådant, tänkte jag för mig själv. Logiskt sett investerade jag därmed raskt i en svart topp och en svart reablus. Eh...


Det jag gjorde smartare i, tyckte jag själv, var att investera i den här! En skjorta/klänning i organisk bomull, billig och söt från H&M. Den var söt där den hängde, och - jo, faktiskt - söt när jag stod med den på mig i provrummet, och jag var riktigt nöjd med den när jag kom hem. Men. Jag måste lämna tillbaka den, eftersom den är helt oanvändbar. Det är någonting konstigt med tyget, det skrynklar ihop sig, korvar upp sig och blir som en ballong när man tar minsta steg! Kunde jag ju inte veta när jag stod stilla och beskådade den i butiken. Synd, för den är ganska gullig och rolig:(


Jag drällde inte bara på stan, om någon nu trodde det. Hann med lunch i skolan och sedan plitade jag ett par rader till på LKG-arbetet. Ett par veckor ännu har jag på mig innan allt ska vara klart. Det går sakta men säkert, och hur man bakar in referenserna är jag fortfarande värdelös på, det är ett sådant förbannat petnoga jobb! Främst går det sakta, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar