tisdag 22 april 2008

Minnesregel


Jag är dålig på finska. Jag har till exempel aldrig förstått skillnaden mellan "kun" och "kuin", eller aldrig hållit reda på vilket som betyder vad. Alltså måste jag sluddra lite när jag uttalar de orden, för att det inte ska framgå vilket jag väljer. Men sambo Maisa lärde mig idag:)


Var ute och sprang längs ån ikväll. Det blåste ganska ordentlig motvind i början, men det var riktigt varma pustar, kan väl kallas vårvindar, så det var inte så farligt. Dessutom hade jag den varma vinden snett i ryggen på hemvägen.


Jag funderade på en sak när jag sprang över järvägsbron. Vad händer om jag är, säg, mitt på bron när ett tåg kommer? Är det hälsosamt? Hålls man kvar eller flyger man iväg? Och är det tänkt att man ska låta bli att springa på bron när det lyser rött? I så fall får man nog aldrig springa där, för det har aldrig lyst annat än rött, och än har jag inte mött något tåg. Sådana funderingar hade jag under dagens länk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar