tisdag 8 april 2008

Att vänta ut




Jag väntade och väntade och väntade. På att det skulle sluta regna, men icke! Det har regnat precis hela dagen. Trots mina eskapader med cykel, under vilka jag sånär har drunknat idag, nöjde jag mig inte med det. Efter att ha sippat hett kaffe och i alla fall tillbringat en liten stund i torra kläder snörde jag på mig skorna och begav mig ut på en löptur längs Aura å.
Trots att jag hatar Åbo - och hela den här delen av landet, alltså söder om Vasa - måste jag medge att just runt ån är det riktigt vackert. Ohjälpligt. Dessutom har man haft den goda smaken att dra en ny väg med början här, precis där vi bor. Man kan springa i trevliga kringelikrokar och små backar ända in till centrum, om man så vill.
Idag tog jag till vänster över järnvägsbron och fortsatte springa på andra sidan ån.
Ganska tuffa förhållanden ikväll, dock. Det regnade riktigt duktigt, och dessutom friskade en hård vind i ganska ordentligt. Lerigt och dant var det på vissa partier, men jag löste problemet leriga skor genom att helt enkelt springa genom några djupa vattenpölar den sista biten. Jag var ju ändå genomvåt:)
Sedan dusch, pestopasta med köttbullar och kokta morötter, och en kopp kaffe som pricken över i:et. Blir aldrig mätt, oberoende av hur mycket jag äter, så jag försöker distrahera magsäcken med kaffe på maten även om jag kanske borde låta bli när klockan är såhär mycket. Fast - jag sover uselt oberoende om jag dricker kaffe eller inte, så egentligen spelar det ingen roll.

Hittade en hälsning på whiteboarden i köket igår när jag kom från skolan. Länge sedan den har använts till någonting annat än att skriva sarkasmer åt varandra på;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar