måndag 14 april 2008

En sak i taget

Rött streck över dyslexitenten! Jag klämde just till med en sista punkt, och lämnade upp pappret. Nu ska tummar hållas för att det har gått vägen, för det var en ganska krånglig tent. Förvånande, för boken var ganska klar tyckte jag. Jag har aldrig varit särskilt bra på att memorera detaljer.

I morse steg jag upp tidigt för att hinna med Ett samt Annat innan tenten. Hann ögna igenom ungefär det jag hade tänkt, och dessutom ringa ett par Mycket Viktiga Samtal. Pust, vad jobbigt. Jag gillar inte att ha den här stenen gnagande i magen! Måste till och med säga till mig själv på skarpen att inte ägna hela fanskapet en tanke när jag lägger mig för att sova på kvällen. För annars vet jag hur det går, jag ligger klarvaken och grubblar. I detta fall hjälper det nämligen inte att grubbla. Inte det minsta:-/

Iskalla vindar när jag cyklade över Hallisbron imorse. Det blåste genom märg och ben, och idag var det en fördel att jag inte har haft råd att skaffa någon vårjacka, utan skubbar runt i vinterkappa fortfarande. Det var kallt till och med med den på.

Tentskrivandet gick ju fort trots allt. Lär ha tid med lunch i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar