söndag 27 april 2008

Jonej, ingenting nytt här


Läser, läser, läser. Var tvungen att ta en pausduch, för det blir svettigt att sitta och gnugga röven mot samma skrivbordsstol hela dagen. Samt öppna fönstret och vädra ut tentångor från en läserska som har suttit och flåsat i samma rum i princip en hel helg.


Det känns lite som ödets ironi, detta jag håller på läser som bäst. Men denna bok är kanske lite väl svartvit. Här stod nämligen att det anses vara normalt att somna inom 15 minuter från det att man har lagt sig. Överstiger det 30 minuter är det ett tecken på ångest, och alla möjliga avvikelser. Det är nog inte många som somnar inom 15 minuter, har jag på känn. Eller kanske jag har fel..? Känns som en väldigt kort tid i alla fall. Vidare stod det att tidigt uppvaknande associeras med depression av melankolisk typ. Och sover man för länge är det väl tecken på att man är deprimerad och apatisk, kan jag tänka. Det är svårt att veta hur man ska vara...


Har så ont i nacken av allt pluggande den här helgen! Och jag har suttit så prydligt vid skrivbordet hela tiden, istället för att exempelvis kravla runt i sängen och bli stel överallt. Känns som utrymmet mellan skulderbladen inte längre finns, och axlarna är uppe vid örsnibbarna. Vad skönt det skulle vara med ett riktigt brak i ryggraden, men den är så stel att inte ens det lyckas, trots att jag har försökt lägga mig ner och knaxa som jag brukar.


Ska snart ställa mig iväg till gymmet på lite BodyPump, det behövs verkligen efter denna överaktiva användning av hjärna i förhållande till kropp! Dessutom brukar ryggen "lossna" efter rintalihakset när jag sätter mig upp och vrider höger-vänster. Skönt!


Sedan blir det fortsatt tentläsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar