fredag 11 april 2008

Så var det med den saken

Vilken dag. Tänker inte gå in på detaljer, men nu blev det vad man kallar en helomvändning. Tänk vad saker och ting kan bli annorlunda än man har trott. Ett till bevis på att man inte ska vara så naiv så man går runt och tror att saker och ting ska ordna sig, eller anta en massa, eller räkna med ett och annat. För det ska man inte vara så jävla säker på...

Tårarna bara rann och rann när jag hade lagt på luren. Vissa förstår nog inte hur små saker som är detaljer för dem betyder väldigt, väldigt mycket för andra. Det liksom står och faller på detta, när det gäller mig. Delvis var det mitt eget fel, jag borde ha legat steget före, men ändå - jag trodde ju att saken var klar för länge sedan. Det kan i och för sig hända att allt är i sin ordning, att jag oroar mig i onödan - men det har jag ju inte tid att vänta på! När man aldrig vet med vissa saker, när det är så ostrukturerat allting!

Ett snyft-samtal till Mika, sedan torka tårarna och prestera ett lite mera strukturerat samtal till mamma. Jag är nog för gammal för sånt, men jag blev bara så orolig. När man tror att man har läget under kontroll, och så visar det sig att det plötsligt brinner i knutarna. Och jag har ju inte tid att börja leka med det här nu! När jag är mitt inne i vårstressen och försöker få undan allting innan sommaren.

Nå, jag stack iväg och tog ut aggressioner och dåliga tankar på små grusvägar längs ån istället. En ordentlig löprunda i Hallisomgivningarna, och några satans hårda drag uppför en lång, sluttande backe rensade rören ganska bra. Tror minsann jag såg stjärnor den sista gången jag kom upp. Linkade hem genom skogen och bongade småsmå löv på björkarna bredvid stigen. Och hemma har jag hört att de har snö, det kan väl aldrig stämma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar