torsdag 18 september 2008

Yäk

Sitter och dricker uppvärmt kaffe, och kan inte ens inbilla mig själv att det smakar gott. Men jag somnade på soffan med anakoppin på soffbordet, och när jag vaknade var kaffet kallt. Snål som man är ställde jag in muggen i mikron några sekunder. Tadaa - varmt men ganska äckligt kaffe. Jag lovar i alla fall att jag inte ska bli som fammo, som värmde kaffet på nytt och på nytt. Hade man otur fick man dricka kastrulluppvärmt kaffe mot kvällskvisten...

Imorse var jag på föreläsning i Forskningsövning, och satt igen som ett fån och lyssnade med munnen halvöppen. Speciellt psykologerna ställde en massa frågor som innehöll helt främmande ord. Det var statistiska termer så det bara kryllade. Det är så dumt att jag inte klarade statistiken ifjol, för då jobbade man med SPSS (alltså ett dataprogram man sammanställer forskningsresultat med), och i Forskningsövningskursen baserar sig allting på detta program. Och naturligtvis har man just nu i höst bestämt sig för att byta SPSS mot ett annat program, som heter R-commander. Jag förväntas lära mig R-commander, men ska göra forskning i SPSS... Suuuck.

Nå.

Jag cyklade raka spåret från skolan till butiken, och fick igen testa på extremsporten Cykla Med Matkassar. Det gick lika skakigt som vanligt, men hem kom jag med mitt pick och pack. Naturligtvis har jag icke ännu skaffat någon cykelkorg. Ej heller paraply.

Ikväll ska jag inte till gymmet. Jag ska ta en liten, lugn löplänk och andas höstluft och titta på gula löv. Kanske jag börjar med Vårdbergsparken? Eller längs ån? Någon dag ska jag nog springa ut till Hallis också, för att uppleva gamla minnen. Undrar om Ari fortfarande jobbar på Hallis S-market..?

Min kamerakabel är förresten påväg från Öja nu. Så fort jag har den ska jag uppdatera er med lite bilder, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar