fredag 12 september 2008

God morgon, bloggvärlden


Jepp. Vanlig fredag, utan föreläsningar och med en chans att sova lite längre på morgonen. Ooom man nu inte händelsevis bor i bullerhuset där man kickar igång sin mest högljudda borr så tidigt att inte ens Gud har vaknat.


Kuckeliku, klockan är sju - se till att väcka hela huset nu!


Klockan nio steg jag upp till en tyst lägenhet. Färdigborrat för idag. Nu hör man bara stillsamma knackningar här och där.


Idag ser agendan ut som följer: Cykla iväg och handla på Kuppis Cittari. Det är nu en vecka sedan jag handlade, och jag känner mig synnerligen stolt. Tydligen har jag någon slags förmåga att planera mina inköp trots allt. Eller så har jag levt på havregryn och kranvatten de senaste fyra dagarna. Kanske en blandning av dem båda...


Innan jag flyttade hit insåg jag inte hur nära jag faktiskt har till gigant-Cittari, och trodde jag skulle bli tvungen att förlita mig till Siwan hundra meter härifrån. Där mjölk kostar 1€ litern, kaffet var på specialpris och kostade 3,55€ och man får en liten salladskruka för 1,50€. Geeze. Som tur var hittade jag Cittarin, och kan leta reavaror med förstoringsglas.


Alltså. Handla var punkt ett. Sedan ska jag till bibban och titta om jag hittar någon statistikbok jag skulle kunna tänka mig att läsa. Jag kommer att blunda och hastigt nappa åt mig en bok och sedan springa därifrån. Bibliotek får mig att vilja kräkas, och letar man dessutom efter någonting så smärtsamt som statistikböcker riskerar man att dö på fläcken.


Sedan borde jag kopsa ett kompendie till kursen i Vetenskapligt skrivande. När man står vid en kopieringsmaskin och vänder blad efter blad och känner den där speciella kopieringslukten - då vet man att skolåret har börjat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar