måndag 8 september 2008

Kli, kli, kli

Vad är nu detta. Jag som aldrig har några typiska kärringkrämpor! PMS:en jag är välsignad med är dock en kronisk variant, och skiftar mest från ragata till kärringjävel oberoende av vilken tid i månaden det är. I övrigt saknar jag förmåga att få huvudvärk (vet fortfarande inte hur det känns), munsår, inåtväxta hår eller naglar, torr hy eller eksem. Har nästan aldrig feber, blir inte snorig och är inte allergisk mot en endaste sak. Myggbett får jag inga, och getingstick försvinner på ett kick. Dessutom hör jag inte till dem som får snuva för att man cyklat i regn eller snörvlar hela vintern för att det är kallt.

Det här är nog den enda goda egenskap jag besitter. Jag är ganska kry och tålig, skulle jag säga.

Men nu har jag gått och klöst mig själv i flera dagar. Det kliar och svider och känns som om huden ska lossna. Jag vet inte om det är tvättmedlet jag inte gillar, men speciellt händerna kliar. I och för sig kliar det mest på överarmarna, och så djupt har jag inte dykt i tvättvattnet. Kanske jag helt enkelt har fått loppor.

*kli, kli, kli*

Nu ska jag fara till skolan på lunch och föreläsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar