fredag 26 september 2008

4-o'clock fruit

Jepp, klockan är fyra. Då är det kaffe och frukt, oberoende av vad som pågår i resten av världen. Idag blev det persika, eller nektarin kanske det heter. Viktigt är dock att det bara är en frukt. Två frukter om dagen blir man obeskivligt jättetjock av, eftersom de är så fullproppade med kolhydrater att man fullständigt spränger av fetma. Eller så är det bara i mitt huvud det är så. Antingen eller.

Jag märkte i morse att jag började på den sista skithuspapperrullen, och tänkte vara så duktig att jag köpte nytt innan det så att säga är en nödsituation. Det har väl hänt sig någon gång... Hur som haver traskade jag till Sale, eftersom jag nu inte skulle göra några miljonuppköp. Miljonuppköp görs nämligen på Cittari, som jag tidigare nämnt.


I Sale hittade jag mitt muggpapper, samt maletkött till halva priset. Sådant ska man satsa på! Nu har jag alltså billigt maletkött i frysen, tänk så fint.


Min diskborste påminner förresten alldeles förskräckligt om en rööhååroan finsko, tycker ni inte? Just en sådan där blek, lite otrimmad men högljudd brud som säger "vittu" lite för ofta, som man träffar på i finnsocknar. Ampra lär de också vara, enligt säkra källor.


Nu ska jag ta anakoppin, slappa lite, och senare ikväll blir det en lugn löplänk längs Aura å.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar