måndag 26 maj 2008

Vardag igen

Jaha, så var det måndag. Första helgen i Öja har susat förbi, och det är vardag idag. Det kan man till exempel fira genom att gå till sitt sprillans nya jobb! Klockan tio imorse skakade jag hand med chefen, skrev under några papper, fick min arbetslista och kvitterade ut en uniform. Det ska bli trevligt, jag ser faktiskt fram emot att arbeta där i sommar. Det känns inte som om jag går miste om någonting, jag vill inte ens ha någon semester. Trivs mycket bättre när jag får måra åpåå:)

Hann med en snabbträff med ex-sambo Caroline i dörren till hennes jobb, och lämnade tillbaka en kavaj som tillhörde henne. Det brukar ju bli så, när ett par flyttar ifrån varandra... en övergångsperiod innan alla saker delats upp och hittat sina rätta ägare. Som tur är har vi brutit upp som vänner, så vi kan talas vid som folk;) Men visst låter det sorgligt att kalla henne för ex-sambo numera... :(

Till läkaren har jag hunnit också, och ska på nytt på torsdag. Lunch har tillretts, kaffe har kokats och druckits, och nu har jag inte särskilt mycket mera program en dag som denna. Men eftersom jag befinner mig i Österbotten kan man aldrig så noga veta. Det kan bli MC-träff, älgjakt eller lavadans än ikväll:)

1 kommentar:

  1. Hej! =) jag glömde svara på ditt sms så jag tänkte jag kan plita ner nått här istället. Det blev "karriärbyte" för min del ska vara på FDUV:s sommarläger istället. Men vi hinner säkert ses ngt. ändå i sommar ;) hoppas du ska trivas med nya jobbet! kram lycka till!//Mia

    SvaraRadera