lördag 10 maj 2008

Koncentrationsstörningar

Som jag gissade orkade jag inte titta på Utvandrarna speciellt länge. Den rullar på bakom min rygg, men jag har inte tålamod att följa med. Konstigt, när jag gick i högstadiet kunde jag sitta i lugn och ro (vid en hård pulpet dessutom) och titta en hel dubbellektion i sträck. Borde det inte vara tvärtom, så man får bättre tålamod när man blir äldre? Jag har märkt att jag har svårt att läsa nuförtiden också. Om jag till exempel sitter med en tidning måste jag tvinga mig själv att läsa: En. Rad. I. Gången. Plötsligt hoppar jag till en annan artikel och läser någonstans i mitten, tillbaka tillden första, vidare till en annan, en halv insändare, en bildtext, dagens namn, två rader ur ledaren. Nervöst flackande fram och tillbaka.

Jamen just det, ja...

Puh! Måste springa ut och hämta filtarna som hängde över räcket, hade helt glömt bort dem. Det hade blivit ruskigt mörkt, men var fortfarande hur varmt som helst i luften. Gräset var hursomhelst mörkt att tassa runt i, men jag och Caroline gick barfota där idag, så jag hade koll på var de flesta kanylerna låg. Tss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar