tisdag 13 maj 2008

En annan dag


Vaknade till ljudet av Carolines maratondusch, tassade upp, öppnade balkongdörren och klev ut i solen. För att snabbt som attan kliva in tillbaka och stänga dörren. För det är lika buskallt idag som det var igår. Brr!


Efter morgonmålet (och efter att nyss nämnda sambo hade skvalat klart och förbrukat ungefär den vattenmängd en större by i Nepal behöver under ett år - det är rätta takter, ekologiskt tänkande is for pussies) satt vi i köket och drack kaffe. Länge, länge, länge. Det är som om vi försöker ta ut allt av dessa sista veckor före sommaren. Nästan så vi sitter hand i hand:)


Carolines garderobsrensning medförde även en present till mig. En present som sambon tydligen fått på posten och tydligen tyckte jag behövde. Vem behöver väl tv-shop, när man får tränings-DVD:er av sin sambo? Undrar om det är en sådan där two minutes a day, once every three weeks och så förlorar man eight inches around my waist och får en mage man kan klyva ved mot. Jag ska genast utföra mina två minuter, och förbereda mig på nästa pass till midsommar!


Fick ett samtal igår på eftermiddagen, som hade kunnat ändra ganska mycket på saker och ting. Men eftersom samtalet kom nu kan jag inte göra någonting längre. Synd. Men kanske lika bra? Det vet man inte förrän man har prövat, sa flickan.


Idag ska jag i alla fall tvätta. Till att börja med håret och resten av den här varelsen, men sedan mina kläder. Får mig att längta till kläder som torkat ute på klädstrecket i Öja och doftar sommar. Dock brukar jag ha en tendens att glömma att jag hängt ut dem, så de får genomlida några regnskurar och stormar innan jag kommer ihåg att ta in dem. Men jag har faktiskt blivit bättre på det! Här doftar kläderna mest torkrum och tvättmedel. Men i alla fall rent.


Få se vad man ska göra idag då. Förutom ingenting, alltså.

2 kommentarer:

  1. kanske du kunde skriva ett inlägg om sommarplanerna =) så alla vet var vi har dig. Kram//Mia

    SvaraRadera
  2. He kanski man sku kuna..? Tids noo komber e ett inlägg, he vågar ja nästan lova. Få sii hu e blir vinklat..?:) Kram!

    SvaraRadera