torsdag 15 maj 2008

Läsaläsaläsa... och skriva lite


Fläkten som ska torka fuktskadorna i Maisas rum går för fullt. Sjåååååååååås, låter det. Och nu undrar jag: ska fanskapet gå hela helgen? Jag vill påpeka att jag försöker stenplugga för att få undan allt och sedan anse skolåret 2007-2008 vara avslutat. Måste jag göra detta med en brummande fläkt i bakgrunden?! Inte för att jag nu brukar sova på nätterna ens när det är tyst, men detta gör ju det inte lättare. Jag har redan tröttnat på detta monotona surr. Dagens känga riktas till TYS som inte har vett att sköta detta under sommarmånaderna, då inte folk sitter här och försöker läsa:-/


Har som omväxling legat i sängen under en filt och läst lite språkpsykologi ikväll. Det går ganska trögt, och jag har mycket kvar. Suck. Dessutom vet jag inte riktigt hur jag ska få ihop terapiredogörelsen, och jag ska göra den färdig innan jag åker härifrån, fast man har rätt att lämna in den sex veckor efter avslutad praktik. För i Öja kommer jag inte att ägna skolan en tanke, var så säker! Hellre jobbar jag tredubbla skift med skolan den sista tiden...


Det regnade ganska duktigt när jag kom hem från skolan idag. Jag slumrade faktiskt till en stund till ljudet av dropparna mot fönstret, men jag måste väl catcha lite sömn någon gång jag också. Lite senare bytte jag om och stack ut och sprang. Vid det laget hade det slutat regna och var inte sådär isande blåsigt och kallt som vi har haft det på sistone. Det var snarare riktigt toppenväder. Det doftade så gott i skogen! Jord, spån, fuktig mark och vått gräs. Friskt och syrerikt. Bara en liten länk, men en gemytlig sådan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar