onsdag 14 maj 2008

Fördriver tid och saknar


Skulle egentligen ta en vilodag igår, men lite efter nio på kvällen började det kännas som om en löptur ändå vore en bra idé. Vilket ledde till att jag joggade iväg i vårkvällen, med vitsippor som slutit sig för natten på båda sidor om mig. Massor med liljekonvaljer i skogen, och trots att det var - och är - kyligt i luften var det en fin kväll.


Kort natt. Jag låg länge och tittade i taket (eller rättare sagt på tv) innan jag slutligen somnade. Ögonen nästan igenmurade när jag vaknade, kändes det som, men eftersom det börjar vara glest med föreläsningar för det här året kändes det nästan intressant att dra sig upp och till skolan. Tenter och inlämningsgrejer är det inte lika glest med dock.


Så här sitter jag nu i en datasal och har precis med lite assistans lämnat in nästa års studieplan för granskning. Det ska göras varje vår, man tidsbestämmer vilka kurser man ska gå nästa läsår och för in dem i MinPlan på nätet, varpå folk som vet mer än jag kontrollerar att man sköter sin uppgift som studerande. någotsånär i alla fall.


Har nu sådär lagom med död tid att fördriva innan det är dags för nästa punkt, handledning, lunch och föreläsning. Lagom betyder just så mycket att jag inte riktigt har lust att cykla hem emellan, men samtidigt tillräckligt för att man ska bli uttråkad. Hungrig är jag dessutom, men inte kan jag äta lunch innan klockan ens är tio.


Det är stunder som dessa jag saknar Emma så förbannat! Det där att ringa och fråga var hon är, och inom några minuter träffas och dricka kaffe. Dricka kaffe, prata, skratta och bara låta tiden gå. Precis som back in the days i Vasa:( Här finns ingen jag kan ringa bara sådär och trakassera och dagdriva tillsammans med. Tråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar