torsdag 8 maj 2008

Inga föreläsningar idag



Inga föreläsningar idag. Däremot andra -läsningar. Som till morgondagens tent, till exempel. Förmiddagspasset sköts upp lite, dels på grund av att jag snoozade lite för länge, dels på grund av att det var trevligare att sitta på fömeddaskaffi med Caroline i köket. När muggarna var tomma tog vi våra stolar och satte oss på utsidan istället. Jag med min tentbok och hon med lite roligare läsning. Solen lyste och det doftade gräs och grönt.


Har precis svalt sista tuggan av dagens lunch, och en riktigt lyckad sådan, med lite GI-tanke bakom. En egenhändigt ihopjoxad köttfärsbiff med lök och chili, det gula (som ser grådaskigt ut på bild) är äggröra på ett ägg, och till det sallad och kokt broccoli, morot och blomkål.


Caroline blev inspirerad och står som bäst vid grytorna. Bara hon är klar blir det mera kaffe. Ettmeddaskaffi. Bara jag kommer vidare med pluggandet någon gång. Och så ska jag lyfta skrot ikväll. Om jag nu inte försover mig igen.


I övrigt - inte bra. Märkte att mina händer bara darrar, och det beror inte på kaffeöverskott, inte på sömnbrist, och inte är jag särskilt bakfull heller. Tittade i spegeln i morse, och jag såg en gammal, uppgiven kvinna. Utlevad.


Inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar