lördag 10 maj 2008

Solat idag


Varm dag idag. Har legat ute i solen iklädd bikini i princip hela dagen, på en filt med kuddar och böcker. Druckit kaffe med Caroline, bläddrat lite, vänt på oss. Gräsplätten ser nu ut som om det var en parningsgrop för älgar, men det är alltså bara vi som har rullat och plattat till gräset.


För att inte skaffa mig värmeslag var jag i alla fall traskande till tvättstugan en sväng, övrigt har här inte blivit så mycket gjort. Som sig bör, när man nu har en ledig dag. Stod halvklädd och kockade ihop dagens lunch - mexikansk omelett, snabbversion. Alltså bara ett hopblandande av det som nu råkade finnas i skåpen. I detta fall ägg, köttfärs, kryddor och så en klick hot salsa på. Kokt broccoli och gul morot till, mmm... Perfekt paus-i-solandet-mat.
-------------
Tillägg 21.17
Det kommer Utvandrarna på tv ikväll! Inte för att jag brukar ha ro att titta på tv längre än några minuter, och därmed är en värdelös filmtittare, men jag tänkte göra ett försök. Kommer ihåg att vi tittade på just den filmen i högstadiet på hissan. Gillade vår lärare, Leif Smedjebacka, han har lärt mig mycket av det jag kan om historia. Och som resultat av att jag och min kusin/bästis pluggade till ett prov tillsammans kan jag även rabbla upp samtliga Finlands presidenter genom tiderna. Tack, Mili:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar