lördag 17 maj 2008

Jag återkom ganska snabbt...


Låt mig presentera er för en lustig farbror. Här är han. Jag brukar kalla honom för Tjalle. Tjalle är en skarp herre. Han dyker upp i texter om typ allt, för han verkar ha grubblat ut saker och ting och tror sig veta grejer. Nu snackar han om språkets utveckling hos människan som värsta experten. Ja, Charles Darwin heter han förresten så där officiellt.


Definitivt inget flyt med läsandet idag. Som kanske framgår. Jag har hittat på ungefär allt annat man rimligtvis kan syssla med förutom att läsa. Som att gå runt med en stor sax på vår bakgård. Jag traskade runt och såg så gullig och oskyldig ut som det bara var möjligt. När ingen såg dök jag blixsnabbt in i en buske och klippte loss några kvistar. Sorry, men jag råkar gilla de vita blommorna som det kryllar av! Och ingen har sagt att man inte skulle få ta av dem, så...


Jag har även tittat på allehanda dynga i tv, och kokat kaffe med riktiga filter. Men nu måste jag läsa vidare. Måste. Tills jag hittar på något annat.


2 kommentarer:

  1. Just tå ja had kommentera förra inläggi diin döik e upp en nyan ein... :D

    Miin tåjävel jävlas igen.. = emma e sur... :(

    Bella har burja se "ge-ge-ge", tä-tä-tä" osv.. låter gårr gullat! :)

    SvaraRadera
  2. Japp, ja e snabb som blixten! Å ta hii tåånen så klipper ja bort an... tycker an kan slut ti jävlas rej...

    Nemen, va gullot:) :) :) Snart komber e noo "mamma, ja vill ha en ponny!";)

    SvaraRadera