fredag 9 maj 2008

Sommarvärme


Fick dra ännu ett rött streck på min lista idag. Tentade nämligen hörselskador imorse, och vad jag vet gick det väl vägen. Ingen vits att ropa hej ännu, trots allt. Länge sedan jag har skrivit så mycket i en tent, det brukar inte krävas så långa svar vanligtvis. Dessutom har jag en grymt oekonomisk stil att skriva, håller så hårt i pennan att fingrarna domnar, ajaj! Men skrivet fick jag, och sedan en snabbrunda på ett par ärenden in till stan medan jag väntade på att det skulle bli någotsånär lunchtid (nej, jag äter inte halv elva på förmiddagen...).


Direkt efter att jag fått lite mat i mig trampade jag hem, och min telepatiska kontakt med Caroline fungerade förträffligt, för kaffet stod precis och droppade när jag kom innanför dörren. Bredde ut lite filtar och lade oss i gräset utanför köksfönstret med lite tidningar och böcker samtidigt som vi smuttade. Koppen är en present från mitt förra jobb, på Folkhälsan - en med majblommemotiv. Riktigt, riktigt varmt var det, och liknande har de lovat till helgen. Orkade ligga en stund och bläddra innan jag sökte mig in för att få lite skugga.


Nu är det väl helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar