tisdag 1 december 2009

Otroligt!

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej, det är ingen vanlig dag,
för Majas Internet funkar idag - hurra, hurra, hurra!

Jag har ringt till det heliga DNA och rett ut oklarheterna. Jag måste ge bolaget beröm, för kundbetjäningen funkade verkligen bra. Efter att ha lyssnat på Barry White en inte särskilt lång stund alls kom jag fram till personalen på stället. En hjälpsam dam som pratade utmärkt svenska och verkade serviceinriktad.

Hon ordnade med räkningsstrulet, men sa att hon inte kunde någonting åt den tekniska delen, alltså att nätet inte funkar, eftersom hon jobbade på faktureringssidan. Men! Hon bad mig noggrant förklara problemet, frågade upp alla detaljer, skrev ner allting och sa att hon skulle meddela teknikavdelningen. Till sist bad hon om ett telefonnummer så att hon skulle få tag på mig igen.

Högst fyra minuter senare ringer damen upp mig och förklarar vad som kan tänkas vara problemet, hur jag ska lösa det, och vart jag ska vända mig om det inte lyckas. Nu funkar nätet! Bra, DNA - just så ska man göra!

2 kommentarer:

  1. Inte ofta man stöter på bra kundbetjäning gällande tel och bredband. Men, den gången man har fått det, känner man sig såå nöjd :)

    SvaraRadera
  2. Sant! Ofta får man bara höra om klagomål gällande kundbetjäning och telefonbolag. Men här funkade det bra:)

    SvaraRadera