måndag 14 december 2009

Köld

Nu har vintern kommit till Åbo! Och det med besked. Jag trodde först att mina ögon spelade mig ett spratt då jag noterade -13 grader på termometern i köksfönstret. Men nog är det ett vinterlandskap som ståtar där ute, alltid. Rimfrost och snö och glittrande grenar. Dessutom lyser en klar sol med modiga strålar. Det var ett tag sedan.

Jag hade tänkt ta en tidig start och dra till skolan, alternativt biblioteket för att skriva på en skoluppgift, men det känns inte särskilt lockande i denna kyla. Har istället bullat upp med kompendier och vetenskapliga artiklar för att jobba hemifrån istället. Jag har ju allt här, det brukar bara vara så svårt att sparka igång sig själv när man sitter hemma.

Svårt eller inte, nu ska här skrivas. På återhörande när jag har producerat minst en sida!

-------------------------
Tillägg klockan 13.09

Klar! Uppgiften analyserad och bearbetad. Två sidor text, tre vetenskapliga referenser - allt enligt reglerna. Jag tycker att jag med gott studiesamvete får cykla till skolan och ta lunch nu. Måste printa lite grejer också. Brr!

2 kommentarer:

  1. Hit norrut hade vi -20 på förmiddagen. Och endast en fjuttig centimeter snö på marken. Inget att hurra för direkt, jag föredrar hellre en meter snö och -5 :)

    SvaraRadera
  2. Om man får välja beställer jag gärna +28 året runt. Nåja, så här i juletider är det dock okej med snö. -20 är nog att ta i hur som helst!:-/

    SvaraRadera