onsdag 9 december 2009

Bloggtorka

För er som någon gång behöver en soffa att sova på, kan jag helt tryggt bjuda ut min. Den är jätteskön att snarka i. Jag har nämligen själv prövat. Av misstag.

Imorse vaknade jag klockan halv sju, mysigt nerbäddad i soffan. Lite förnärmad traskade jag till sängen och sov en stund till. Det känns lite bortkastat att ha glömt att gå och lägga sig. Man går ju liksom miste om en natt.

Bestämde imorse att jag nog borde ta en bloggpaus. Jag har nämligen ingenting vettigt att skriva om för tillfället. Jag har inte hört någonting skojigt på länge, förutom K som berättade om jul-Zorro, men det har jag redan skrivit om. Inte har jag sett någonting skojigt, förutom gubben som trasslade in sig i sin cykel i parken i söndags. Har skrivit om det också. Jag har sannerligen inte gjort någonting skojigt på evigheter.

Så istället har det blivit en massa tråkiga dagboksinlägg om väder och vind och eventuella kurser jag har gått. Tråkigt och meningslöst. I ett sista desperat försök vänder jag mig till er - vad ska jag skriva om? Är det någonting jag har glömt att berätta? Har ni någon rubrik ni vill att jag ska behandla? Eller ska jag hålla en kort bloggpaus för att få lite bloggaptit?

Även om du inte annars brukar kommentera - släng in en kommentar nu. Ge mig tips och inspiration. Eller bara en fritt formulerad rubrik, så hittar jag på en text som hör till.

8 kommentarer:

  1. nähä, du ska inte alls ta bloggpaus! det är en fröjd att läsa din blogg - vad du än skriver om - tack vare din sköna stil. så he så.
    eftersom jag inte varit med från början, kan du ju börja upprepa saker du skrev om för mer än ett år sedan.

    SvaraRadera
  2. Ne hör! Ja kollar bloggen din varenda da å ja tycker allti att du har na häftit ti koma me! Du skriver svinbra, fortsätt bara i sama stil! Kramar från Sofi å Chrille som far ti södern i måro : /

    SvaraRadera
  3. "Dagens visdomsord", "Dammråttornas jul", "Tss, vi kompletterar saan - en studie i hur man lyckas ställa till det för sig". Några exempel..

    Föresten så heiter ju bloggen diin en vanlig vardag så jag läser väldigt gärna om allt och inget. Har ju alder tid ti knåp ihop na mejl så ja halder me underätta via blogen... men förstås, känder du för en paus så ta en paus...

    SvaraRadera
  4. Äh, det är nog lite väl Blondinbella att ta en bloggpaus :) Jag läser din blogg om inte annat så för att följa med årstiderna i Åbo, läsa om vad som sker i byn, för roliga historier om folk på tåg och sist men inte minst höra hur du har det, vad du funderar på och hur det går med gradun. Om du är helt utan idéer kan du ju alltid dra till med en hallishistoria, de finns ju så att de understa ruttnar. Kom idag att tänka på vårt pafflådekylskåp och hur jag bjöd servicemannen på kaffe och frivilligt förlängde den knaggliga konversationen :) Ha det bra och hoppas vi hinner ses under julen! Kram, Caroline

    SvaraRadera
  5. Vad vill du jobba med/ var vill du jobba när du blir klar? Vad gör du om 10 år? Vem är M? Där har du några frågor i alla fall ;)

    SvaraRadera
  6. Ibland har man inte så mycket att skriva om, jag vet, men håll ut Maja!
    Ifall du väljer att pausa så hoppas jag att det på sin höjd blir några dagars jullov.

    SvaraRadera
  7. Men nej, inte får du ha bloggpaus :) Det är så kul att läsa din blogg eftersom du skriver så bra och finurligt oavsett ämne! Du är min dagliga bloggpaus, vad skulle jag göra utan din blogg att läsa? Smörjer på ordentligt här, kanske lite smicker motiverar? ;o)

    SvaraRadera
  8. Okej.. här får du en rubrik att fortsätta ifrån:

    Denna jul önskar jag mig...

    eller så kör vi så här:

    Denna jul önskar jag mig inte..

    SvaraRadera