tisdag 15 december 2009

Tenttider

Känns betydligt varmare idag, fast termometern visar nästan exakt det samma som igår, så när som på en grad. Konstigt hur snabbt man vänjer sig ändå. Kan i och för sig ha en hel del med luftfuktigheten att göra också. För den här råa, kalla kylan som finns här är inte alls samma som en torr kyla i de norra delarna av landet. Den letar sig ända ner i luftrören och kyler genom märg och ben.

Idag började jag dagen med att plugga lite till morgondagens tent här hemma. För att få en paus, frisk luft och lite lunch i magen hoppade jag på cykeln och trampade mot akademihållet framåt eftermiddagen. Idag fick jag ner en - ganska liten, men ändå hel - portion lasagnette med köttfärs. En kopp kaffe på det uppe i logopedin med flickorna satt bra.

Sedan fortsatte jag att plugga i skolan med förvånansvärt bra flyt. En stund satt en annan logopedist och höll mig sällskap, men till sist var jag ensam kvar och läste. En bra stund. Tenten är imorgon eftermiddag. Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. jag lovar hålla tummarna. skööönt att du fått i dig en hel portion mat! får du åka hem till öjan efter tenten?

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt, ännu återstår något seminarium och så... men det närmar sig! Tack för tummarna:)

    SvaraRadera