måndag 19 januari 2009

Överraskning!

Terapi, handledning, lunch med klasskompis, cykla på ett ärende och sedan hem. Och vad möts jag av på dörrmattan om inte detta? Fredagens, lördagens och söndagens ÖT! Med mitt namn på och allt. Kan man ana att det är storebror som varit i farten? Verkar som mina bröder försöker överträffa varandra i att köpa presenter åt mig. Först marimekkopenalen som jag hade önskat, och nu ÖT.



Det kändes nästan som hemma att ligga på soffan, dricka kaffe och prassla med tidningen. Bekanta namn, bilder på ställen jag kände igen. Gatunamn som jag kunde placera. Aha, slagsmål på Ilon Talo. Jasså, så de har fått barn. Jippii vad jag ska läsa ÖT!




Förresten, att prenumerera på tidningen - hur många miljoner vuxenpoäng är inte det? Först var det ättiksköp, sedan fuktighetskräm och nu tidningsprenumeration. Var ska detta sluta?




Skulle påta ihop lite kvällsmat. Satte pastan på kokning, hettade upp stekpannan och ringlade i - diskmedel! Den flaskan stod nämligen närmare än flaskan med olivolja. Som jag ju egentligen skulle ha. Stopp, Maja - nu koncentrerar vi oss på vad vi gör istället. En herrans tur att jag inte hann börja steka någonting i Fairyn, för det hade nog blivit beskt.




Beskt är däremot inte mitt kaffe mera. Tack alegni för tipset, kaffekokaren är numera avkalkad och kaffet smakar gott igen!




2 kommentarer:

  1. vad roligt att kaffet smakar igen. det blir en dålig start på dagen om morgonkaffet smakar kakka.

    det där med öt ger väl inte så många vuxenpoäng (jag prenumererade på jt under hela min studietid), men att ta fel på fairy o matolja - det är ett tecken på alzheimer light, det! *varnar*

    SvaraRadera
  2. Jorå! Jag vet inte, det är som om det inte riiiiiktigt skulle vara sig likt... men helt okej smakar det nog, klart bättre än innan. Kanske får dra igenom det ett varv till..?

    Nja, vuxenpoäng eller inte, men ÖT värmer i hjärtat när den ligger på hallmattan. Känns tryggt på något vis. Och det behövs här långt borta:)

    SvaraRadera