söndag 11 januari 2009

Revy

Skulle egentligen ha haft två erbjudanden att välja mellan igår. Antingen hippona hos bästa S i Jakobstad eller matlagning och lördagsmiddag med flickorna. Hann lova bort mig på middagsgrejen först, vilket skulle ha varit trevligt. Synd dock att det krockade med S:s program.

Dock dök ett erbjudande till upp, som fick agera lösning på saken. Istället för middag eller fest blev det revy! Råkade ramla över en möjlighet att gå på revyn när vi var på apoteket av alla ställen. Vips var biljetterna i handen och kvällen spikad. Turbotur för mig, för detta var den enda chansen att se Tärjärevyn i år.

Nog för att både middag och fest hade varit roligt, men revyn var en fullträff! Riktigt, riktigt bra. Tycker att jag rört mig såpass mycket här så jag borde vara insatt i de flesta interna skämt, och de flesta fattade jag nog. En del ramlade på plats först efteråt, när Mika hjälpte mig med bakgrunden.

Men revyn funkade också bra på de ställen där jag inte hade någon aning om vad storyn bakom var från början. Voi jessus. Det var bra! Och bra att sjunga och superba låtar hade de fått med. Har sett revyerna här de senaste, tja... 5-6 åren i rad, och det här var nog en av de bästa - helt klart! Fämm jointar av fämm möjliga!

3 kommentarer:

  1. jag saknar de norrfångna revyerna. jungsborg var ett måste varje år, men nu är det nog länge sen jag njutit av den, inte sen de gästspelade på wasa teater en gång för flera år sedan. vi har inte kommit oss för att gå o se de lokala revyerna hittills, men i år tänkte vi faktiskt göra ett undantag o gå o se smedsbyrevyn. sonen var på pörtomrevyn igår, ska bli intressant att höra hans omdöme om den.

    SvaraRadera
  2. Det är kul med revy!:D Min storebror brukar nästan ordna turné och åka runt och titta på revyer i januari. Måste faktiskt erkänna att jag nog har varit på Kokkolarevyn några gånger, men aldrig riktigt tyckt att den har varit bra. Kanske beror på att den "ligger för nära", eftersom jag i princip är Kokkolabo själv. Jag tycker t.ex. inte att dialekten eller humorn i sig är så speciell. Hoppas Smedsbyrevyn är bra!

    SvaraRadera
  3. de blir nog båda mer o mer speciella ju längre bort "hemifrån" man kommer. fast du är ju också långt hemifrån i vanliga fall... hmm...
    förresten, mamma har luskat ut att hon o hennes syster fäälast med dina fastrar när de var unga!

    SvaraRadera