söndag 11 januari 2009

Snö

Lååååååååååång sovmorgon imorse. Dock inte till klockan fem, som det visst råkade bli på nyårsdagen. Men då hade man ju orsak. Oförsiktiga rörelser (som andning och blinkning) hade då lett till akut magafari. Andra omskrivningar för detta fenomen är exempelvis "köra porslinsbuss" (tänk er wc-ringen som en stooor ratt), "ropa efter Geooooorge" eller "offra maginnehåll till porslinsguden".



Företog oss en liten vandring i det vackra och behagliga vintervädret. Stack oss in till Tärjä ishall och kikade på TUS-Hermes och tog en sväng på Heimsjön på tillbakavägen.




När vi kom hem kastade Mika en snöboll på mig, vilket fick mig att notera att det var utmärkt kramsnö! Under tiden han var och hämtade ved knåpade jag ihop en snögubbe. Det var flera år sedan sist, och vad roligt det var!



2 kommentarer:

  1. alltså, jag har funderat vad du gör i tärjär riktigt, men nu börjar jag förstå... du tycker alltså om att få snöbollar i nacken av en viss person o det är det som håller dig där. right?

    SvaraRadera
  2. Jamen snöbollar i nacken är väl alltid kul..?;)

    SvaraRadera