måndag 5 januari 2009

Du-dunk

Jag får hjärtklappning när jag blir riktigt arg. Inte särskilt snabbt slår det - men kraftigt! Sådär så det nästan skallrar i revbenen och jag känner hur det dunkar i pulsådern på halsen. Om jag vore en seriefigur skulle nog en ådra bulta i pannan också. Sedan får jag kramp i munnen, särskilt underläppen blir stenhård, och jag börjar nästan läspa. Inte särskilt bra om man blir arg och ska försöka argumentera med sin krampande mun. Jag borde nog gå ut och hugga ved eller något istället för att argumentera. Dessutom när man har så värdelösa argument som jag har.

Det var dagens observation. Sedan när jag blir stor ska jag inte bli så arg mera. Jag ska vara sval och kontrollerad. Iskall.

2 kommentarer:

  1. lycka till (igen)! det är nog svårt att behärska sina känslor också som gammal (eller äldre)... ;)

    SvaraRadera
  2. Det kanske det är, jo. Jag hoppas dock att jag någon gång skulle mogna och lära mig att filtrera bort vissa onödigheter. Vissa saker är bara så onödiga att slösa energi på. Suck!

    SvaraRadera