söndag 18 januari 2009

Iiss int

Om det är någonting jag inte tål så är det uppmaningen iiss int. Speciellt när jag är arg. Att bli bemött med iiss int va arg är som att spotta mig i ansiktet. Iiss int är att förringa min reaktion, idiotförklara mitt beteende och släta över min åsikt. Iiss int är att klippa av tråden innan jag hunnit till härvan. Att stänga min bok innan jag kommer till intrigen.

När jag bli fly förbannad på någonting, eller när jag reagerar mot en människas beteende, så är det sista jag vill höra iiss int. Det ger ju mig fel - och gör den andres påhopp rätt. Den andre har rätt att förödmjuka mig, men när jag blir förödmjukad ska ja int iiss.

Det är likadant med iiss int grååt. Det bestämmer inte du, jag gråter när jag ska gråta, och då gråter jag tills jag gråtit färdigt. Iiss noo grååt!

2 kommentarer:

  1. jag undrar om jag brukar säga iiss int åt nån. måste följa med lite vad jag kläcker ur mig. rapporterar sen...

    SvaraRadera
  2. "Man måste släppa ut sina aggressioner, annars släpper dom ut sej själva" -citat Robert Gustafsson. Iiss noo!

    SvaraRadera