onsdag 27 oktober 2010

Kritiskt

Det är just nu den där kritiska gränsen närmar sig. När det är kväll, man har varit ute och sprungit eller lyft skrot, kommit hem, dråsat in genom dörren, duschat och hoppat i kläderna. Exakt då blir jag så hungrig och slut att jag varje gång undrar hur detta ska gå. Ska hon svälta ihjäl? Ska hon klara sig?

På något vänster lyckas jag ändå alltid mobilisera kraft som nätt och jämnt räcker till att framställa någon form av mat, sleva upp den ur kastrullen på fatet, blixtfixa sallad och snabbt som ögat veva in några tuggor med gaffeln. Puh! Klarade det den här gången också.

Nu kokar pastan på spisen. Den kommer att koka typ fyra minuter till. Idag sitter jag som vanligt här och tänker lite sorgset att den där maten kommer aldrig någon att äta. För jag hinner i alla fall svälta ihjäl på fyra minuter. Så känns det nu. Jag är så hungrig och slut att jag skulle kunna kräkas, dö, svimma, spy och gråta. Enda anledningen till att jag inte har gjort något av dem ännu är att jag inte vet i vilken ordning jag ska ta det. Få se hur detta ska gå.

Nu. Nu tar krafterna slut!
Orkar...
inte...
skr...

4 kommentarer:

  1. Det där har jag hittat en lösning på, nämligen LCHF! Inga nära-döden-upplevelser efter träning eller diverse andra nervsammanbrott pga blodsockerfall. Skippa kolhydrater och rocka FETT i stället :) Träningen går dessutom bättre också. Läs på och bilda dig en uppfattning :) Mvh Minisch

    SvaraRadera
  2. Fast det var nog inte akut blodsockerfall som jag pysslade med igår, jag var nog bara allmänt trött och hungrig efter många timmar utan mat (varför har man inte en privat cateringfirma som följer en?!) och så lite träning på det.

    Jag är nog lite semi-insatt vad gäller LCHF, så jag har sådär i stora drag på klart vad det handlar om. Och visst tror jag på principen, kolhydrater är det som får blodsockret att go bananas. Fett är bra, socker är döden:)

    Men någon LCHFare är jag inte... Inte just nu iaf. Kan mycket väl hända att jag hakar på om/när jag känner behov av det i framtiden!

    SvaraRadera
  3. dumt huvud får kroppen lida, som de pa sej :P

    SvaraRadera
  4. Int e he så dumban hövo:) Å kroppin tycker om ti lyft å spring... man val hungro tå:P

    SvaraRadera