fredag 1 oktober 2010

Hjärnsläpp

Igår hade jag bästa damerna på besök för ett Officiellt Inflyttningskaffe. Jag hade textat damerna min adress, men fick ännu komplettera med lite telefonguidning när de inte riktigt hittade fram. Förklaringen kom när jag mötte dem nere i porten. Bästa L höll upp sin telefon med en något sammanbiten min och bad mig läsa vad jag hade skrivit.

Nog hade jag skrivit ut adressen fullständigt alltid. Problemet var bara att det inte var min adress. Fel gata. Ett gatunamn som visserligen var ganska likt det rätta, men en helt annan gata. Måste ha varit lite okoncentrerad då jag skickade meddelandet, eftersom jag inte ens visste var jag bodde.

Nå. Jag har ju faktiskt inte vistats på den här adressen så länge. På söndag en vecka, för att vara exakt. Jag vet ännu inte vilken som är den närmaste butiken, jag har inte ännu kopplat i tvättmaskinen, och jag har ännu en låda som jag bara inte har orkat packa upp. Men utöver det är jag ganska installerad nu. Typ.

Kanske säkrast att skriva adressen på en tejplapp och klistra fast den i pannan ändå. Man vet ju aldrig om jag hittar hem när jag går ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar