söndag 10 oktober 2010

Blondie...

Jag köpte en kalender när jag var inne på bokhandeln igår. Har fått en jobbkalender, men den får man inte ta hem, eftersom det inte är meningen att den ska komma i fel händer. Den låses in till natten, och därför behöver jag en som jag kan ha i väskan. Som jag skriver mina egna grejer i. Jag var nöjd över min ordningssamhet och den nyinköpta kalender var till all belåtenhet.


Tills jag kom hem och slog upp den för att skriva in nästa veckas planer. Och insåg att jag har köpt en kalender som börjar från 2011. Inte en som gäller läsåret 2010-2011. Sedan jag var sju år har ju året börjat på hösten och slutat på våren vid skolavslutningen. Skol- och studiekalendrar börjar ju från augusti.

Hur idiot får man vara när man inte ens kan köpa en kalender som gäller för det år man befinner sig i? Min nya fina almanackas första vecka inleds med måndagen den tjugonde december. Fuck. Nå, det finns en översikt över 2010 på de första bladen, så helt obrukbar är den ju inte. Men ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar