torsdag 8 oktober 2009

You're in the army now

God morgon härifrån Å to the bo. Jag vaknade med ilsket värkande vader, vilket tyder på att de har krampat inatt. De brukar göra det ibland. Jag hatar känslan av att vakna till krampande vader, för det är så obehagligt och dessutom sover man och vet inte riktigt vad som är på gång. Inatt slapp jag dock lätt undan, eftersom jag inte ens har något minne av någon kramp:)

Förra natten drömde jag förresten att jag var i armén. Det var inte alls roligt. Man fick ingen mat, utan förväntades köpa någon Snickers eller någonting på någon bensinstation (???) om man hade möjlighet. Vilken mardröm för mig som blir komplett galen om jag inte får ordentlig mat på rätta tider. Det var en tillräckligt påfrestande dag igår, då jag kom stressande från tåget till skolan och inte hann äta färdigt. Några tuggor fisk och så fick jag skynda iväg på föreläsning.

3 kommentarer:

  1. krampande vader mitt i natten är äckligt! första gången jag drabbades av det i tonåren trodde jag att jag skulle dö. visste ju inte alls vad det var frågan om då. attans, att det kan göra ont!
    beware, det blir gymnasistinvasion från österbotten i åbo i helgen...

    SvaraRadera
  2. Mm-m, just då när man vaknar och inte alls har koll på vad som händer känns det alltid lika äckligt. Jo, jag hörde att det är några busslaster på väg. Någon av sönerna, kanske..? Bäst att hålla sig inomhus hur som helst;)

    SvaraRadera
  3. jo, den äldre. om jag var du skulle jag nog stanna hemma i helgen ;)

    SvaraRadera