måndag 12 oktober 2009

Superäckligt


Jag visste att det närmade sig igen redan igår när jag tvättade lite kläder i Pärlan i badrummet. Avloppet drog inte riktigt, så det blev en ganska stor pöl såpvatten på golvet innan det hann sjunka undan. Det var dags för det värsta jag vet - näst köttsoppa. Rensning av avloppsbrunnen.


Idag skred jag till verket. Utrustad med mejsel att peta bort golvsilen med för att sedan gäva i det djupa. Med plastpåsar att dumpa äckligheterna i. Detta är verkligen det dyng-äckligaste jag vet. Plicke-plocka bort lååånga hårstrån ur silen. Gräva fram tvålingrodda hårklumpar med lång svans ur avloppet. Allt är grått, brunt, blött och vämjeligt.


Sist och slutligen går det fort. Jag är grymt tidseffektiv i dessa sammanhang. Två minuters äcklighet är dubbelt bättre än fyra, om man säger så. Jag ställer mig på knä, fäller upp wc-locket intill inför eventuella kräkpauser och så går jag lös på slemmet.


Skrapa, skrapa, gräva, dra loss, tömma. Färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar