lördag 3 oktober 2009

Björnlöst och mera tv-talk

Nehepp, ingen björn jag fann. Inte ens minsta ekorre. Men en trevlig runda i skog och mark blev det. Ibland på mjuka stigar, ibland rakt genom lingonris och över stubbar, och ibland längs kanten på kala åkrar. Frisk höstluft i lungorna och mycket våta skor hade jag när jag dråsade in efter väl förrättat värv.

Det blev förresten inget Kopps-tittande igår, eftersom vi var ute på språng den tiden. Men den kritikerrosade filmen Lilja 4-ever sändes lite senare på tv1000. Åt er som inte har sett den filmen vill jag bara säga: gör! Den är lite seg, och kan i början kännas ganska tråkig, men när man vant sig vid ryskan och väl kommer in i handlingen - då är den otroligt gripande. Den satt fast på näthinnan ännu imorse när jag vaknade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar