måndag 12 oktober 2009

Note to self

Ibland blir jag lite rastlös. Det finns grejer jag skulle vilja göra, men som aldrig verkar bli av.

1) Alla mina kläder och prylar jag inte använder. Jag skulle vilja samla ihop allt, tvätta och sortera och till exempel sälja på loppis. Gammalt skräp till vrakpriser. Sådant jag inte får sålt - ned i lådor och iväg till Estland eller någon annanstans.

2) Slipa, måla, fixa. Ta gamla möbler, som min skraltiga hittepall och fixa dem enligt egen design. Inte för att det skulle vara dyrt att köpa en ny himla pall - men för att det skulle vara roligt att påta och pyssla och göra själv!

3) Fixa pappersversioner av alla foton som finns samlade i olika datorer och mappar i elektronisk version. Har inte ett enda foto i framkallad och utskriven version sedan 2003.

4) Fred på jorden.


Eventuellt kan jag skippa den där sista.

1 kommentar:

  1. för fem minuter sedan fick jag också en lust att börja röja och rensa i vår centralgarderob, men sen kom jag ihåg allar mormorsrutosgarnändar som ska fästas, och då rann all renslust av mig...

    SvaraRadera