söndag 4 oktober 2009

Allt möjligt


Igår var jag bland annat ute och gick lite här som där. På måfå in i skogen. Sedan visste jag inte var jag var en stund, och sedan gick jag lite vilse. Sådär vilse att jag inte visste exakt varifrån jag hade kommit och vartåt jag skulle. Det varade i en halv, kanske en minut.


Det är lite mysigt att vara pyttelite vilse i en halv minut, speciellt när det är vackert väder och en vacker skog. Inga björnar idag heller. Sedan gick jag tillbaka.

Sedan tittade vi på mopeder som körde runt i en ring. Ganska länge körde de i samma ring, närmare bestämt fyra timmar. Fast jag tittade på kanske en halv. Drack svagt termoskaffe och tittade på en labrador. Jag gillar förresten inte lukten av utomhus-hund. Särskilt inte inomhus.

För att nu göra någonting tog vi en liten roadtrip och gick in en sväng på Kärkkäinen. Kollade på sportavdelningen och letade löparkläder. Hittade en snygg Adidasjacka till reapris, men olyckligtvis fanns den bara i storlek pytte-pytt. Craft-löpardräkter till vrakpris fanns på ett annat räcke, men bara i storlekarna jätte-jätt. Ingenting mittemellan.

Så har jag byggt pussel med en 1½-åring. Kattpussel. Det gick ut på att hon plockade upp bit efter bit, la dem en och en i handen på mig och utbrast: "Maja!". Så fick jag sätta dem på plats.

Idag vankas rökt fisk och så räknar jag med att bli bjuden på kaffe:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar