lördag 31 oktober 2009

Städning och folk på gatan

Den här inihelviti sköna soffan börjar ställa till med problem. Jag vaknade nämligen igen inatt och upptäckte att jag visst hade somnat på soffan. Klockan var halv fyra när jag lorvade i säng.

Idag har jag städat. Dammsugit och kastat ut mattorna på piskbalkongen. Moppat golven och stått i. Det är skönt att bo allena och i en etta, för det betyder att man avklarar den grundligaste städning på ett kick. Å andra sidan innebär en framlämnad tidning att det ser ut som ett enda kaos i hela lägenheten. Man får ta det onda med det goda.

I övrigt har det blivit en cykeltur ut till Studentbyn i ett lite halvkyligt väder idag. På vägen stötte jag på a) gubbe som plockade småstenar från trottoaren och lade i en plastpåse och b) en indier som cyklade vingligt iklädd turban med mössa utanpå. Helt vanligt när man befinner sig i den här stan.

1 kommentar:

  1. Ania's Städ Roslagen AB är den bästa städfirman inom lägenhetsstädning. Vi behövde hjälp med att grovstäda och kände inte till någon bra städfirma i Stockholm. Vi bestämde oss för att anlita just Ania's Städ Roslagen AB. De städade allt väldigt noggrant och tog inte mycket betalt. Jag kunde se att de samarbetade med varandra, höll koll på hur jobbet gick och hade med sig rengöringsmedel som var anpassade till de ytor som skulle städas. Jag kan rekommendera dem.

    SvaraRadera