tisdag 27 oktober 2009

O, jag glömde!


Jag har gjort en viktig investering idag under mitt butiksbesök. Till det ringa priset av 2,90€ blev jag ägare av en förpackning sytillbehör. Tänk! Sy-till-be-hör. Sedan 2003 då jag flyttade hemifrån har det då och då - ganska sällan, men ändock - uppstått situationer då jag hade behövt nål och tråd, en knapp eller en säkerhetsnål. Sex år senare tänker hon: Jamen detta ska vi åtgärda på momangen!

Nu har jag i ett litet etui ett par synålar, några snuttar tråd i olika färger, en minisax, några knappnålar, ett par knappar och spännen samt ett par säkerhetsnålar. Samt en rulle svart sytråd. Det ni. Nu är jag beredd på vad som helst!

3 kommentarer:

  1. Hu gar e me stickasi tå? :)

    SvaraRadera
  2. bättre sent än aldrig :)
    (jag förundras över att du klarat dig utan så pass länge!)

    SvaraRadera
  3. Glassmaskinen >> He får bli ett senare projekt. Fast ja kläämd faktiskt liiti på några nystan tå ja va i booden å:)

    alegni >> Eller hur?:) Jag har förvisso lånat nål och tråd av mina kämppisar och så har jag sytt i en och annan knapp under besök i föräldrahemmet, så inte har det gått någon nöd på mig!

    SvaraRadera