fredag 14 maj 2010

Framsteg

För ett par år sedan beklagade jag mig över att jag inte klarade av att köpa annat än svarta kläder. Inlägget finns att läsa här.

Och det var nog sant. Jag hade nästan uteslutande svarta plagg på mig. I alla fall har jag bättrat mig på den fronten nu. Jag tycker fortfarande inte om att shoppa överlag, tycker aldrig att jag hittar någonting som passar, och blir allmänt irriterad av atmosfären i klädbutiken som överbefolkas av hysteriska kvinns. Men när jag får gå i lugn och ro, vara ensam och inte söker någonting speciellt - då kan det vara riktigt behagligt.

När jag har lite flow på stan hittar jag ibland trevliga grejer. Speciellt nu till sommaren finns det snygga tunikor och klänningar överallt. Att jag gillar att klä mig i nyss nämnda plagg är ingen nyhet för dem som känner mig, men de är förutom det tacksamma att handla. De går snabbt att prova (jämför med horrorplagget att prova - jeans) och är inte sådär supernoga i storleken, vilket betyder att de oftast passar ganska okej.

Det jag undrar lite över är dock: var går gränsen mellan tunika och klänning? När övergår det från det ena till det andra? Är det längden som avgör? Men det finns å andra sidan klänningar som är korta och tunikor som är långa. Passformen? Nja, det finns både slimmade tunikor och vida klänningar. Dagens I-landsproblem: vad kallar man plaggen?

Nåja. Här är hur som helst fem stycken av mina icke-svarta plagg! Kommer att få hänga med i sommar, ska vi hoppas. Ett klart framsteg från min svarta period.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar