måndag 10 maj 2010

Lite mera Svärje

Nu när jag äntligen har landat hemma i Åbo igen efter Sverigeveckan, feberdagarna under filten, resan till och från Österbotten ska jag peta in några bilder till från min lilla semester. Dessutom har läkarintyg på att jag måste hålla mig stilla och inte springa just nu (nej, jag är inte gravid nu heller, höhö...) och kan således sitta i lugn och ro och kolla igenom bilder och peta på datorn.

Jag hade en yttepytt-hytt. Som jag sov i mellan Åbo och Stockholm.

Som ni ser var det en av de lite lyxigare sviterna. Tror presidenten brukar sova här när hon är ute och kryssar.


Framme i El Stockholmo mötte jag upp med ett stycke bror som gör sin praktik strax utanför nämna stad.

Målet för min resa var Småland. Här, i Tranås strosade jag en hel dag. Gick i affärer, njöt av solen (som inte riktigt hade tittat fram här ännu) och tog en fika på en uteservering medan jag vilade fötterna.

Min moster äger och driver den här lilla, söta frisersalongen på Storgatan i Tranås. Den är förresten till salu, för hon ska gå i pension. Så känner du för att bli frisör i Tranås och vill köpa en salong så vet ni vem ni ska höra av er till!

3 kommentarer:

  1. Haha, fina q-hytten! Fast du har ändå lyckats få den att se mysig ut med tidningen. Nästan som en bild i Sköna hem!

    SvaraRadera
  2. Heh, att likna den vid ett inredningsreportage är kanske att ta i!:D Men den var riktigt bra, ingenting att klaga på.

    SvaraRadera
  3. Nejdå, det blir roligare då man överdriver :D

    SvaraRadera