måndag 24 maj 2010

Häng med på cykeltur!

Satt och skrev på gradun till typ halv sju ikväll. Eller skrev och skrev, mest satt jag och flyttade stycken, bytte plats, ändrade ordningsföljd, strukturerade om kapitel, raderade och omformulerade. Imorgon ska jag göra klart ändringarna och så åstadkomma lite brödtext igen.

När jag inte orkade skriva mera diskade jag kaffekoppen, hoppade på cykeln och trampade via butiken hem. Bisarrt förresten att man bara för två dagar sedan lätt kunde gå i ärmlös klänning ännu elva på kvällen och det fortfarande var ångande högsommarvärme. Idag hade jag iskalla, vita fingrar utan känsel när jag hoppade av cykeln i duggregnet och gick in i butiken.



Här får ni hänga med på några sekunders cykling i Åbo centrum i lördags. Det bjuds på höger axel, ganska mycket hals och haka och lite blå sommarhimmel. Temperaturen låg kanske på 25 plusgrader. Ganska okej!

2 kommentarer: