tisdag 11 maj 2010

Och första maj i år


...tillbringades på Torpön i en liten stuga. Efter att ha käkat förstamajmiddag, tagit en skogspromenad och bongat jättesniglar (och en tjur), samt borstat tänderna ute på farstubron, sov jag som en död stock med kaminen sprakande intill. Följande morgon slog jag rekord i svårväckthet, då herrn i huset klev upp i ottan och oömt började göra upp eld i nyss nämnda kamin. Dessutom slamrades det med kastruller och dukade fram brakfrukost med kokt ägg och alla de sorter. Jag vaknade först av kaffedoften där vid tiosnåret.


Den dagen satt jag i timtal och njöt av majsolen vid stugväggen, där det var alldeles lä. Det resulterade i årets första färg i ansiktet och på bröstet!

På kvällen, när vi var tillbaka inne i Tranås, blev det en kvällspromenad längs Svartån på fika till min kusin T som bodde en liten bit bort. Ganska okej ställe att bo på, detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar