söndag 16 maj 2010

Sova länge

Jag sov länge imorse. Jättelänge. Faktiskt så länge att jag inte ens vågar nämna det här i bloggen, för då skulle folk antagligen tro att jag brukar sova hela dagarna. Det brukar jag inte. Faktum är att jag ibland har riktigt svårt att sova, periodvis har jag sovit ytterst lite många nätter i sträck.

Alltså jag är ingen superpigg hurtbulle som vaknar halv sex varje morgon för att spänstigt dra ut och springa ett par-tre timmar innan skolan. Men jag brukar vakna av mig själv i rimlig tid också under lediga dagar. När jag i vissa fall, som imorse, sover överlänge tycker jag att det är ganska okej. Eftersom jag i vanliga fall inte brukar göra så. Men jag tänker i alla fall inte avslöja hur länge. Länge var det i alla fall.


Om jag var Kissie (www.kissies.se) hade jag kunnat illustrera sovmorgonen idag med en bild jag själv ritat i Paint. Ungefär såhär. Notera dammråttona under sängen, och hur djupt jag sover trots dem. Snarkandet är fiktivt, för sådant gör jag inte i verkligheten. Inte vad jag vet i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Nuo pölykoirat on varmasti yhtä fiktiivisiä kuin sun kuorsauksesikin. Ei sun luona takuulla ole yhtään pölyä! När ska du till Öja? Jag hoppas jag har tid för att visitera ni i denna sommaren också.
    (-Kan jag få menu på finska?
    -Nää on suomeksi.)

    :) :maisa

    SvaraRadera
  2. Tss... Pölyä kyllä saattaa löytyä... mutta TISKIÄ ei:P Muutan Kokkolaan/Öjaan kesäkuussa, joten olet NÄÄÄÄÄÄÄÄÄIN tervetullut!:)

    Ja sun ruotsi sujuu näköjään vieläkin loistavasti, dukti!

    SvaraRadera