tisdag 11 maj 2010

Voi reven

Okej, jag fick faktiskt en hel del skrivet på gradun där mellan typ tre och fem, när det började bli lugnt uppe på logopedin, men jag har kommit lite i gungning nu. En knapp veckas semester från skrivandet var inplanerad, men tanken var att jag skulle köra lite effektiv handledning direkt när jag kom tillbaka innan det var dags för ett par dagar med bröllop i Österbotten. Då kom febern och däckade mig, och satte stopp för planerna. Visserligen hann jag med en snabbhandledning på fredag förmiddag innan jag hoppade på tåget, men redan då hade jag avvikit från min planering. Nu har jag svårt att komma igång igen.

Dessutom innebar den där förbannade töntfebern att jag var tvungen att avboka en terapi, och idag tog jag tag i saken och planerade in en ny per telefon. Men tror ni inte fan att jag verkar ha lyckats dubbelboka. Igen! Det hände med de två första tillfällena i vårvintras, och nu senaste vecka fick jag alltså ringa och ställa in på grund av sjukdom. Måste jag nu IGEN ringa och börja "Ehhe... en sjukt kul grej har hänt -ni kommer aldrig att tro mig! Ehhehe...". Och klienten bara: "Jaha. Du har dubbelbokat igen, din dumme fan". Suck. Jag vill inte vara en dum fan.

Men som sagt. Gradun flöt på ganska okej idag. Jag tror att jag klämde till med sisådär ett par sidor text, och det är rent mängdmässigt ganska mycket för att vara gradutext. För er som kanske funderar på att peta ihop en gradu någon gång och undrar över det där med hur i herrans namn man ska få ihop alla dessa sidor, ta mitt råd: ingen panik! Det där med sidantal är en fjuttig bisak. Sidor får man ihop på köpet. De bara kommer, sakta men säkert.

Dessutom har jag för halvassit inhandlat några snygga kaffemuggar. Bara en sådan sak gör ju det värt att kliva upp på morgonen, även om man eventuellt har ett eller två jobbiga telefonsamtal framför sig. Morgonkaffe i en favoritmugg sätter sprätt på en.

1 kommentar:

  1. Tänk att jag har burja drick kaffi på mornan... (intresseklubben antecknar). Vasabladet å en kopp kaffi er hittn på mornen, ja å lugn bånen.

    SvaraRadera