fredag 14 maj 2010

På stigande

Stämningen är lika hög som temperaturen här i Åbo. Och nu vet jag att samma värmebölja sträcker ut sig även över mina vänner i Österbotten, så jag behöver på intet vis stajla med hur varmt och somrigt vi har här. Men i vilket fall som helst - det är underbart sommarväder! Inte vår - sommar!

Ett tecken på detta är att jag öppnade fönstret och slog på takfläkten när jag gick hemifrån för att inte mötas av en bastu när jag kommer hem. Eller ja, en bastu kommer jag att mötas av hur som helst, men inte en kremeringsugn i alla fall. Ett annat är att jag cyklade till skolan i kortärmad klänning och ballerinor, och att det ändå var varmt. I love värme!

Dagens observation var förresten att jag måste skaffa nya dojor. Det hade jag ju inte tänkt på innan jag plockade fram dem imorse. Eller det som var kvar av dem. Mina DinSko-ballerinor har tjänat mig väl, men det syns alltför väl att de är mina favoritskor. De håller på att ramla i bitar. Nya ballerinor ska införskaffas snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar