torsdag 27 maj 2010

Jesus och jag


Har suttit här och skrivit hela dagen idag. På två dagar har jag klämt ur mig ganska många sidor. Heja mig, som Pippi Långstrump skulle ha sagt. Nu kunde man ju tro att det är hiskligt synd om stackars Maja som sitter där och skriver hela dagarna, men det är det ju inte alls. Jag tycker på riktigt att det är riktigt trevligt att peta på med min gradu. Och lådan som syns på golvet är ju inte ens halvfull med hopskrynklade papper, så det måste ju gå ganska bra, va? Fast ganska många sådana där vita muggar kaffe som står till höger om skärmen blir det. Vilket påminner mig om att jag ska betala i kaffekassan imorgon, när det är fredag. Tänkte lägga hundra euro jämnt.


Det här är Jesus. En magisk blomma som helt hade dött, men efter en slurk vatten fick fullständigt fnatt och började blomma - ursäkta uttrycket - som satan! När jag var i startgroparna med gradun i vintras och satt och knappade in tusentals värden i SPSS placerade kollegan J denne Jesus på mitt bord med orden: "Må han vaka över dina SPSS-filer!".

Och där har Jesus stannat. Ser ni så vördnadsfullt och beskyddande han böjer sig över mina resultat. Tror bestämt att han välsignar dem!

6 kommentarer:

  1. Så stilig han är! Ser du förresten att han har loggat in på facebook nu igen! Fuj Jesus, fuj!

    SvaraRadera
  2. Blomman heter Ödets träd, så den kan nog ha lite magiska krafter! :)

    SvaraRadera
  3. Me like Jesus, han e ju fin... å om han vakar över gradun diin kan e ju int ga feil... :) (Knyck me en skot åv an tå du far norrut över somarn...)

    SvaraRadera
  4. Jonna >> Visst är han! Men en liten jävel på det där med FB.

    Astrid >> Ödets träd, vilket dramatiskt namn! Fast just DETTA exemplar heter Jesus:)

    Emma >> Visst e an fräsch? Men ja kan int byri lemläst Jesus såde husomhelst;)

    SvaraRadera
  5. Ne, he behövs väl heligt vigvatten elder na fö ti kompenser en lemlästning. Men tänk va nostalgiskt ti ha en minijesus breivier datorn i kokkola isomar å i höst (vart du nu än hamnar tå) tå du knåpar på me gradun.. ;) :P

    SvaraRadera
  6. Minijesus, haha! Jag skickar ett löv sen på posten om (då) saknaden blir olidlig. :)

    SvaraRadera